Subiect "Pensie la PFA si pensie privata" Deschis de Ionescu Horia la data: 03/18/2017 2:21pm
Pagina curenta: 1 din 1 Mergi la pagina: 1
Pensie la PFA si pensie privata
Scris de: Ionescu Horia la data: 03/18/2017 2:21pm
Gen:Masculin
Data nasterii:21.11.1989
Stagiul de cotizare: intreg
Alte date:
Intrebare:Unde merita sa-mi investesc banii?

Eu din 2012 am intrat in campul muncii( la 22 de ani ) in martie 2012. Pana in martie 2015 am avut in medie un salariu de vreo 3200 de lei.
Din martie 2015 si pana in prezent lucrez ca PFA cu norma de venit si am optat sa platesc la CAS contributia minima ( banuiesc ca asta ma pune la egalitate cu cineva cu salariu minim pe economie pe ultimii 2 ani ).
Din asta deduc( sper ca bine ) ca eu sunt in situatia unuia care a castigat 3200 de lei din martie 2012 pana in martie 2015 si apoi salariul minim pe economie( strict pentru calcularea pensiei ).
Eu nu vreau sa prelungesc situatia asta prea mult.. vreau sa contribui la pensia mea din timp.
Ma gandeam sa rezerv o suma de 2000 de lei lunar pentru pensie si acuma intrebarea e unde merita sa-i investesc?
Sa-i dau la CAS la stat sau sa-i bag intr-un cont de pensie privata?
Am primit recent o oferta de la NN asigurari dar inca nu stiu de la altii cu experienta care e situatia cu pensiile private.

Ce mi-ati recomanda?

Multumesc,
Horia
Re: Pensie la PFA si pensie privata
Scris de: la pensie la data: 03/19/2017 11:39am
Noi nu avem cunostinte in privinta eficientei fondurilor de pensie private si din aceasta cauza va vom spune parerea noastra numai in privinta pensiei din domeniul public de pensii. Va atentionam insa ca sfaturile noastre se bazeaza numai pe prevederile actuale ale legislatiei pensiilor si nu stim cum vor evolua acestea.
Conform legii pensiilor 263/2010 si a datei de nastere aveti dreptul la pensie pentru limita de varsta in data de 21 noiembrie 2054 la varsta standard de pensionare de 65 ani si stagiul minim de cotizare de 15 ani.