Subiect "Pensionare anticipata" Deschis de Voinea Eugen la data: 07/07/2020 3:03am
Pagina curenta: 1 din 1 Mergi la pagina: 1
Pensionare anticipata
Scris de: Voinea Eugen la data: 07/07/2020 3:03am
Gen:m

Data nasterii:08.05.1960
Stagiul de cotizare:39ani
Alte date:veche 39 ani,din care 14 ani si09luni lucrati in gr.a doua.In prezent sunt pensionat medical gr.2,de la data de 25.05.2006.

Intrebare:Pot beneficia de pensie anticipata? Daca da, cu ce data si care este procentul de diminuare a pensiei
Re: Pensionare anticipata
Scris de: GicaH la data: 07/07/2020 5:04am
Voinea Eugen :
Gen:m

Data nasterii:08.05.1960
Stagiul de cotizare:39ani
Alte date:veche 39 ani,din care 14 ani si09luni lucrati in gr.a doua.In prezent sunt pensionat medical gr.2,de la data de 25.05.2006.

Intrebare:Pot beneficia de pensie anticipata? Daca da, cu ce data si care este procentul de diminuare a pensiei


După data nașterii, aveti dreptul la pensie limita de vârstă la 65 ani în 08 mai 2025, cu stagiu complet de cotizare de 35 ani. Pentru cei 14 ani lucrati in grupa a doua de munca promiți un stagiu suplimentar de 3 ani si 6 luni și totalizati 42 ani și 6 luni, iar reducerea de la vârsta standard de pensionare pentru lucru în grupa a doua este de 4 ani si 8 luni, deci aveți dreptul la pensie limita de vârstă în 08 octombrie 2020. Va sfătuiesc sa așteptați pana în octombrie pentru a depune dosarul de pensionare pentru limită de vârstă care este mai avantajoasa, dacă cea anticipata partial.
Re: Pensionare anticipata
Scris de: la pensie la data: 07/07/2020 5:54am
Raspunsul domnului Gica este partial corect
Conform legii pensiilor 263/2010 si a datei de nastere aveti dreptul la pensie pentru limita de varsta, fara reducerea varstei de pensionare pentru stagiul in grupa de munca, in data de 08 mai 2025 la varsta standard de pensionare de 65 ani si stagiul minim de cotizare de 15 ani.