Subiect "pensionare" Deschis de Ion Daniela la data: 10/23/2020 6:58am
Pagina curenta: 1 din 1 Mergi la pagina: 1
pensionare
Scris de: Ion Daniela la data: 10/23/2020 6:58am
Gen: F
Data nasterii: 30.06.1965
Stagiul de cotizare:36 ani, 2 luni
Alte date: funcționar public
Intrebare:
Bună ziua!
Mă numesc Ion Daniela și sunt născută la data de 30.06.1965.
Am o vechime în muncă de 36 de ani și 2 luni, din care 16 ani și 7 luni am lucrat la grupa I de muncă.
În prezent lucrez ca funcționar public în cadrul unui minister. Întrucât îndeplinesc condițiile de pensionare încă din luna aprilie 2020, am fost la mine la biroul de resurse umane să solicit rămânerea în funcție pentru încă 1-3 ani.
Însă, aș fi dorit să depun și dosar de pensionare în cursul acestui an (urmând să aleg între salariu și pensie după un oarecare timp) deoarece îndeplinesc cele două condiții de vechime și stagiu de cotizare.
De la RU mi s-a spus că trebuie să aleg între cele două variante și că nu există temei legal să cer continuarea activității pentru că nu am limita de vârstă de 62 ani și 10 luni.
Am întrebat, de asemenea, dacă pot cumula pensia cu salariul și mi s-a spus că nu este posibilă nici această variantă.
Nu cunosc exact dacă este reglementată această situație (cumulul pensiei cu salariul).
Am rugămintea să fiu informată conform căror norme legale se interzice funcționarului public să cumuleze pensia cu salariu.

Vă mulțumesc!
Re: pensionare
Scris de: la pensie la data: 10/28/2020 4:40am
Conform legii pensiilor 263/2010 si a datei de nastere aveti dreptul la pensie pentru limita de varsta, fara reducerea varstei de pensionare pentru stagiul in grupa de munca, in data de 30 aprilie 2028 la varsta standard de pensionare de 62 ani si 10 luni, stagiul complet de cotizare de 34 ani si 2 luni.
Pentru stagiul de 16 ani intregi lucrat in gr I de munca beneficiati de stagiu de cotizare suplimentar aferent grupelor de munca de 8 ani care se cumuleaza la stagiul de cotizare.