Subiect "pensie de invaliditate" Deschis de Martinescu la data: 09/17/2013 1:06pm
Pagina curenta: 1 din 1 Mergi la pagina: 1
pensie de invaliditate
Scris de: Martinescu la data: 09/17/2013 1:06pm
Gen:F
Data nasterii:07.02.1965
Stagiul de cotizare:7 ANI
Alte date:Sunt angajata cu contract de munca pe perioada determinata care expira in 20.09.2013.In luna iulie am suferit o interventie la coloana in urma careia mi-am pirdut capacitatea de munca si de atunci sunt in concediu medical(84 zile pana acum).Am medical pana in 30.09 cu recomandare de prelungire.

Intrebare:Dupa 20 septembrie cine imi plateste medicalul(este deja depus la angajatorul cu care am contract pana in 20.09).Dupa 20 angajatorul la care sunt acum mai are vreo obligatie fata de mine?Dupa aceasta data eu unde depun concediul medical si care sunt pasii de urmat in vederea pensionarii pe caz de boala.Trebuie sa platesc contributii undeva?Va rog sa-mi spuneti ce trebuie sa fac.
Multumesc anticipat.
Re: pensie de invaliditate
Scris de: la pensie la data: 09/23/2013 2:46am
Ne pare rau ca nu putem sa va raspundem exact la intrebarea privind plata concediului medical deoarece aceste prevederi sunt stabilite de legislatia salarizarii, domeniul de care nu ne ocupam. Va sfatuim sa va adresati mai intai angajatorului pentruca fara a cunoaste baza legala cunoastem ca acest concediu este platit de angajator care apoi recupereaza aceste costuri de la Casa de sanatate.
Pentru a beneficia de pensie de invaliditate trebuie sa va adresati cu o cerere si un dosar medical mai intai comisiei de expertiza a capacitatii de munca de pe langa Casa teritoriala de pensii pentru a va incadra in unul din cele trei grade de invaliditate.
Daca sunteti incadrata in unul din gradele de invaliditate trebuie sa intocmiti dosar pentru pensie de invaliditate pe care sa-l depuneti la Casa teritoriala de pensii.
Cat timp sunteti in incapacitate e munca sunteti asigurata social si nu trebuie sa mai platiti contributie la pensie.