Subiect "pensie urmas dupa angajare" Deschis de Mihai la data: 08/21/2011 2:26pm
Pagina curenta: 1 din 1 Mergi la pagina: 1
pensie urmas dupa angajare
Scris de: Mihai la data: 08/21/2011 2:26pm
Gen:
Data nasterii:
Stagiul de cotizare:
Alte date:
Intrebare: Buna ziua. Ma numesc Mihai, sunt student si am 23 de ani. In acest moment beneficiez de pensie de urmas ca urmare a decesului tatalui meu in anul 2009. La 4 iulie 2011 m-am angajat la o firma privata cu carte de munca si program de lucru 8 ore pe zi iar castigul lunar este de aproximativ 1200 lei pe luna. Intrebarea mea este : dupa angajare mai pot beneficia de pensia de urmas atat timp cat sunt student?
Va multumesc.
Re: pensie urmas dupa angajare
Scris de: la pensie la data: 08/22/2011 3:50am
Conform art 118 alin (1) litera d din legea 263/2010 puteti cumula pensia de urmas cu venituri obtinute prin contract de munca pana la varsta de 26 ani daca faceti dovada continuarii studiilor.
Re: pensie urmas dupa angajare
Scris de: iasi la data: 08/22/2011 5:14am
Gen:
Data nasterii:
Stagiul de cotizare:
Alte date:
Intrebare:Scuze,revin cu o intrebare.Daca obtin pensia de urmas,iar apoi ma angajez ,sunt obligat sa renunt la pensia de urmas?(am inteles ca pot obtine venituri de 1 un sfert din salariul mediu brut...)Daca renunt la pensia de urmas,o mai pot obtine a doua oara ,sau a "n"oara ,dupa ce se termina perioada de angajare?multumesc.ideea e ,daca renunt intr-o zi la pensia de urmas,pt a munci..daca o pot (re)obtine ulterior...multumesc mult si multa sanatate
Re: pensie urmas dupa angajare
Scris de: la pensie la data: 08/23/2011 4:01am
Pentru Iasi
Copii pensionari de urmas care beneficiaza de aceasta ca urmare a incadrarii in un grad de invaliditate pot cumula pensia cu salariu numai daca se incadreaza in gradul III de invaliditate (daca se incadreaza in gradele I si II nu au acest drept) dar numai cu contract de munca de maxim jumatate din programul normal de lucru.