Subiect "obtinere si alte venituri" Deschis de CADIA IONEL la data: 01/30/2012 4:17am
Pagina curenta: 1 din 1 Mergi la pagina: 1
obtinere si alte venituri
Scris de: CADIA IONEL la data: 01/30/2012 4:17am
Gen:
Data nasterii:02.12.1951
Stagiul de cotizare:36 ani si 3 luni
Alte date:
Intrebare:
Doresc sa ma pensionez anticipat partial si as dori sa-mi spuneti ce venituri mai pot obtine pe linga aceasta pensie.Mentionez ca,am oferte si doresc sa lucrez ca agent de asigurari,pe baza unui contract de mandat-caz in care pentru venitul obtinut se plateste doar impozitul de 16%.La dvs pe site am gasit formularea:"Pe perioada de pensie anticipata partiala pensionarul nu poate cumula pensia cu venitul dintr-o activitate profesionala pentru care este obligat sa plateasca CAS".(Va rog sa-mi spuneti in ce reglementare legala apare aceasta interdictie)
Va multumesc
Re: obtinere si alte venituri
Scris de: la pensie la data: 01/31/2012 1:31am
Prevederea legala in privinta suspendarii pensiei anticipate sau anticipate partiale este art 114 alin (1) litera b) din legea pensiilor 263/2010 .
Ea nu are formularea scurta data de noi pe site ci urmatoarea :
“In sistemul public de pensii, plata pensiei se suspenda incepand cu luna urmatoare celei in care a intervenit una dintre urmatoarele cause :
….
b) pensionarul, beneficiar al unei pensii anticipate sau al unei pensii anticipate partiale, se regaseste in una dintre situatiileprevazute la art 6 alin. (1) pct. I, II sau IV, cu exceptia consilierilor locali sau judeteni”.

Formularea scurta data de noi nu acopera toate cazurile cuprinse in prevederea legala dar prin aceasta vom fi mai de ajutor celor mai putin informati si familiarizati cu trimiterile de la un articol la altul. In acelasi timp aceasta formulare trebuie luata numai cu caracter general, informativ nu juridic.