Subiect "Pensionare anticipata partiala" Deschis de Cornelia D la data: 01/08/2017 6:43am
Pagina curenta: 1 din 1 Mergi la pagina: 1
Pensionare anticipata partiala
Scris de: Cornelia D la data: 01/08/2017 6:43am

Gen:f
Data nasterii:02.02.1959
Stagiul de cotizare:33 ani 2 luni
Alte date:profesor
Intrebare:Doresc pensionare anticipată parțială începând cu semestru 2, respectiv februarie 2017. La casa de pensii mi s-a cerut o hatie cu aprobarea inspectoratului școlar pentru că suntem în timpul anului școlar. Nu am funcții de conducere, sunt profesor titular, iar conducerea școlii este de acord cu decizia mea. Dacă inspectoratul școlar nu îmi aproba pensionarea anticipata parțială in februarie și îmi dau demisia voi avea probleme la depunerea dosarului de pensie? Adică, mi se poate respinge dosarul?
Vă mulțumesc anticipat!
Re: Pensionare anticipata partiala
Scris de: la pensie la data: 01/09/2017 5:06am
Conform legii pensiilor 263/2010 si a datei de nastere aveti dreptul la pensie pentru limita de varsta in data de 02 iunie 2020 la varsta standard de pensionare de 61 ani si 4 luni, stagiul complet de cotizare de 31 ani si 4 luni si stagiul minim de cotizare de 15 ani .
In prezent aveti dreptul la pensie anticipata, diminuata. Diminuarea depinde de data la care o cereti si de stagiul de cotizare avut la data depunerii dosarului.
Reglementarea care stabileste conditii suplimentare privind pensionarea cadrelor didactice, pe parcursul anului scolar, este art 284 alin (3) din legea educatiei nationale 1/2011, care are urmatorul continut :
„ Pentru motive temeinice, pensionarea personalului didactic de conducere, de indrumare si de control se poate face si in timpul anului scolar, cu aprobarea consiliului de de administrare al unitatii de invatamant, respectiv al inspectoratului scolar”.
Aceasta redactare are dupa parerea mea cateva vicii de forma care permit functionarilor de la Casa de pensii interpretari proprii.