Gen:M
Data nasterii:28.08.1954
Stagiul de cotizare:27(mai putin cei 10 ani din Kuweit)
Alte date:
Intrebare:Buna ziua,
va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema:sunt asistent medical si am lucat in KUWEIT 10.5 ani(august 1992-ianuarie 2003),cu contract de munca.Am si o dovada de la spitalul unde am lucrat in acest sens.
Ma puteti indruma la ce institutie sa verific,daca vechimea aferenta perioadei lucrate se considera si in tara,vechime in campul muncii sau sa vad ,daca,ptr perioada respectiva se poate obtine pensie de la statul kuweitian?
Va multumesc anticipat ,
cu stima,
Ioan Dragomir
Data nasterii:28.08.1954
Stagiul de cotizare:27(mai putin cei 10 ani din Kuweit)
Alte date:
Intrebare:Buna ziua,
va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema:sunt asistent medical si am lucat in KUWEIT 10.5 ani(august 1992-ianuarie 2003),cu contract de munca.Am si o dovada de la spitalul unde am lucrat in acest sens.
Ma puteti indruma la ce institutie sa verific,daca vechimea aferenta perioadei lucrate se considera si in tara,vechime in campul muncii sau sa vad ,daca,ptr perioada respectiva se poate obtine pensie de la statul kuweitian?
Va multumesc anticipat ,
cu stima,
Ioan Dragomir
Conform legii pensiilor 263/2010 si a datei de nastere aveti dreptul la pensie pentru limita de varsta in data de 28 august 2019 la varsta standard de pensionare de 65 ani, stagiul complet de cotizare de 35 ani si stagiul minim de cotizare de 15 ani.
Recunoasterea stagiului de cotizare in alta tara se face daca tara noastra are incheiat cu acea tara acord bilateral in domeniul asigurarilor sociale.
Noi nu cunoastem ca Romania sa aiba incheiat cu Kuweit un acord bilateral in domeniul asigurarilor sociale.
Pentru informatii suplimentare in acest domeniu va sfatuim sa va adresati :
- Oricarei Case teritoriale de pensii in privinta acordului bilateral
- Ambasadei sau reprezentantei diplomatice a Kuweitului in Romania pentru drepturile la pensie pentru perioada lucrata acolo.