Subiect "salariul in valuta" Deschis de radu emilia la data: 02/29/2012 2:42am
Pagina curenta: 1 din 1 Mergi la pagina: 1
salariul in valuta
Scris de: radu emilia la data: 02/29/2012 2:42am
Gen:f
Data nasterii:30.08.1953
Stagiul de cotizare:36 ani, 6 luni, 29 zile
Alte date:
Intrebare:Buna ziua, am o perioada lucrata pentru care am primit salariul in valuta {$}trecut asa in cartea de munca, va rog sa mi spuneti ce curs valutar trebuia folosit la transformarea acestuia in Rol. In acest moment sunt pensionata medical cu gradul 1. Vreau sa verific calcul pensie si nu stiu ce curs valutar sa folosesc. Va multumesc anticipat
Re: salariul in valuta
Scris de: la pensie la data: 03/01/2012 6:17am
Situatia dv este complicata.
In art 2 litera c) din legea pensiilor 263/2010 se prevede ca sistemul public de pensii este organizat pe principiul contributivitatii, conform caruia drepturile de asigurari sociale se cuvin in temeiul contributiilor de asigurari sociale platite.
Pe de alta parte in art 19 alin (4) din aceiasi lege se prevede, pentru drepturile salariale stabilite in moneda altor tari pe teritoriul Romaniei, contributia sa fie platita in lei la cursul valutar anuntat de Banca Nationala a Romaniei din data platii contributiei.
Deci in acest caz noi vedem o singura solutie sa va adresati angajatorului care v-a platit contributia de asigurari sociale si sa va esliberteze o adeverinta cu contributiile platite.
Scris de: radu emilia la data: 03/03/2012 5:03am
la pensie :
Situatia dv este complicata.
In art 2 litera c) din legea pensiilor 263/2010 se prevede ca sistemul public de pensii este organizat pe principiul contributivitatii, conform caruia drepturile de asigurari sociale se cuvin in temeiul contributiilor de asigurari sociale platite.