Subiect "Pensie" Deschis de Vasile la data: 04/28/2020 11:56am
Pagina curenta: 1 din 1 Mergi la pagina: 1
Pensie
Scris de: Vasile la data: 04/28/2020 11:56am
Gen:M
Data nasterii:5Noiembrie 1956
Stagiul de cotizare: 24 ani din care 13 in gr 2
Alte date:
ÎntrebareAs dori sa imi spuneti cand as putea iesi la pensie in aceste condiții.Avand in vedere ca am probleme de sănătate si sunt in concediu medical.Va multumesc!
Re: Pensie
Scris de: GicaH la data: 04/28/2020 12:12pm
Vasile :
Gen:M
Data nasterii:5Noiembrie 1956
Stagiul de cotizare: 24 ani din care 13 in gr 2
Alte date:
ÎntrebareAs dori sa imi spuneti cand as putea iesi la pensie in aceste condiții.Avand in vedere ca am probleme de sănătate si sunt in concediu medical.Va multumesc!

Având în vedere ca nu aveți Stagiul complet de cotizare de 35 ani, chiar și cu Stagiul suplimentar pentru grupa a doua, de 3 ani si 3 luni, cu care faceți 27 ani și 3 luni, puteți ieși la pensie limita vârstă la 65 ani, adica în 5 noiembrie 2021.
Re: Pensie
Scris de: la pensie la data: 04/28/2020 1:06pm
Conform legii pensiilor 263/2010 si a datei de nastere aveti dreptul la pensie pentru limita de varsta, fara reducerea varstei de pensionare pentru stagiul in grupa de munca, in data de 05 noiembrie 2021 la varsta standard de pensionare de 65 ani si stagiul minim de cotizare de 15 ani.
Pentru stagiul de 13 ani intregi lucrat in gr II de munca beneficiati de stagiu de cotizare suplimentar aferent grupelor de munca de 3 ani si 3 luni care se cumuleaza la stagiul de cotizare si realizati un stagiul total de cotizare de 27 ani si 3 luni.
Stagiul in grupa II a fost echivalat cu grupa “conditii deosebite”.
Pentru stagiul de 13 ani lucrat in conditii deosebite nu beneficiati de reducerea varstei de pensionare deoarece pentru aceasta trebuie sa aveti realizat stagiul complet de cotizare de 35 ani.