Subiect "Calcul pensie" Deschis de Asandei Cristiana la data: 12/19/2022 2:13am
Pagina curenta: 1 din 1 Mergi la pagina: 1
Calcul pensie
Scris de: Asandei Cristiana la data: 12/19/2022 2:13am
Gen:F
Data nasterii:27 decembrie 1965
Stagiul de cotizare: aproximativ 34 ani
Alte date:am 2 adeverinte de grupa 2 de munca: 8 luni lucrate 100% și 10 ani lucrati 80% - sunt inginer
Intrebare:Am intrebat la Casa de pensii din Iasi și mi au spus ca anul viitor 2023 in luna octombrie as putea iesi anticipat partial, iar din octombrie 2025 anticipat cu reducere varsta datorita grupei II.
Cum imi pot calcula pensia ?
Cu cat sunt penalizată pt iesirea la pensie anticipata partiala?
Cand se transforma si recalculeaza pensia din anticipata partiala in pensia de drept?
Daca ies anticipat partial pot beneficia si de marirea punctului de pensie cu % pentru perioada lucrata?
Sporurile de vechime si de conditii grele pt care am adeverinta sunt adaugate la calcul?
Re: Calcul pensie
Scris de: la pensie la data: 12/19/2022 10:42am
Conform legii pensiilor 263/2010 si a datei de nastere aveti dreptul la pensie pentru limita de varsta, fara reducerea varstei de pensionare pentru stagiul de cotizare lucrat in grupa de munca, din data de 27 octombrie 2028 la varsta standard de pensionare de 62 ani si 10 luni.
Pentru stagiile indicate de dv ca fiind lucrate in grupa de munca beneficiati de stagiu de cotizare suplimentar aferent grupelor de munca de 2 ani care se cumuleaza la stagiul de cotizare.
Stagiul in grupa II a fost echivalat cu grupa “conditii deosebite”.
Pentru stagiile lucrate in grupa de munca conditii deosebite beneficiati de o reducerea a varstei de pensionare cu 2 ani si 8 luni si va puteti pensiona cu pensie pentru limita de varsta la varsta de 60 ani si si 2 luni adica in data de 27 februarie 2026 .