Subiect "pensie de invaliditate" Deschis de lumi la data: 04/07/2009 9:30am
Pagina curenta: 1 din 1 Mergi la pagina: 1
pensie de invaliditate
Scris de: lumi la data: 04/07/2009 9:30am
Gen:feminin
Data nasterii:22.12.1962
Stagiul de cotizare:21 ani
Alte date:
Intrebare:Cum se calculeaza cuantumul pensiei de invaliditate gradul II, daca am lucrat 22 de ani in invatamant ca profesoara, am studii universitate 4 ani curs de zi si am mai lucrat inainte de facultate 3 ani in perioada 1979-1982. As vrea sa ma pensionez incepand cu octombrie 2009, avand o boala oncologica. Va rog sa-mi spuneti cum se calculeaza pensia de invaliditate gradul II. Din octombrie 2008 sunt in concediu medical platit 100%.
Re: pensie de invaliditate
Scris de: la pensie la data: 04/07/2009 12:51pm
Conform anexei 3 la legea 19/2000 si a datei de nastere aveti dreptul la pensie la limita de varsta in 17 februarie 2017 la varsta standard de pensionare de 60 ani si stagiul complet de cotizare de 30 ani. Calculul l-am facut cu programul „ Varsta de iesire la pensie” de pe site-ul nostru.
Pensia de invaliditate se calculeaza asemanator cu pensia la limita de varsta.
Pe perioada lucrata se calculeaza punctaje anuale in functie de salariile (castigurile), obtinute care sunt impartite la salariile medii pe economie. Pe perioada studiilor universitare este luat in calcul salariul minim pe economie care se raporteaza la salariul mediu pe economie.
Deoarece dv la data pensionarii de invaliditate aveti stagiu de cotizare sub stagiul complet de cotizare de 30 ani pentru diferenta vi se acorda un stagiu potential ( cca 1 an si jumatate) pentru care vi se acorda, pentru pensia de invaliditate de gr II, un punctaj anual de 0,60 puncte pentru un an de stagiu potential.
Numarul de puncte realizate este impartit la 30 (stagiul complet de cotizare) si se obtine un punctaj mediu al pensiei. Valoarea pensiei se afla inmultind punctajul mediu al pensiei cu valoarea punctului de pensie care in prezent este de 718.4 lei.