Subiect "Contributie asigurari sociale de sanatate" Deschis de Cucu Octavian-Catalin la data: 07/20/2008 3:57pm
Pagina curenta: 1 din 1 Mergi la pagina: 1
Contributie asigurari sociale de sanatate
Scris de: Cucu Octavian-Catalin la data: 07/20/2008 3:57pm
Ma numesc Cucu Octavian-Catalin si sunt inca student. De la inceputul acestui an sunt beneficiar al unei pensii de urmas constituite din pensia de serviciu a tatalui meu conform Legii 223/2007. As dori sa stiu daca este legal sa mi se opreasca, de catre Casa Locala de Pensii Sector 2, Bucuresti, contributia de asigurari sociale de sanatate fara a se tine seama de OUG 150/2002, Cap. II, art. 6, alin. (1), lit. a). In eventualitatea ca retinerea contributiilor de sanatate este ilegala, va rog sa-mi spuneti pe ce cale pot recupera sumele respective. Mentionez ca am 23 de ani si nu realizez venituri din munca.

Va multumesc anticipat pentru raspuns.
Re: Contributie asigurari sociale de sanatate
Scris de: la pensie la data: 07/21/2008 5:55am
Din punct de vedere legal retinerea este legala iar in rest nu mai comentam, acest forum nefiind locul potrivit.

Baza legala este urmatoarea:
-Prin Hotararea Guvernului Romaniei nr 1579/2007 privind modificarea normelor metodologie de aplicarea a legii 571/2003 privind Codul fiscal se stabileste ca incepand din 1 ianuarie 2008 impozitul lunar de 16 % aferent venitului din pensii se aplica sumelor din pensii ce depasesc plafonul de 1000 lei (aceasta modificare constituie o continuare a prevederilor codului fiscal din 2007 care avea un plafon de 900 lei)

-Cum nici CNAS nu putea ramane datoare prin Ordinul 617/13 august 2007 al Presedintelui Casei Nationale a Asigurarilor de Sanatate publicat in M O nr 649/24 septembrie 2007 la Sectiunea 6. Venituri realizate din pensii Art 17 se prevede: