Subiect "cumul pensie la limita de varsta cu salariu" Deschis de Lambrache Argos la data: 02/07/2024 3:59am
Pagina curenta: 1 din 1 Mergi la pagina: 1
cumul pensie la limita de varsta cu salariu
Scris de: Lambrache Argos la data: 02/07/2024 3:59am
Gen:M
Data nasterii:1963
Stagiul de cotizare:43
Alte date:grupa de munca 15 ani
Intrebare:Am rugamineta sa imi spuneti in conditiile in care data de pensionare la limita de varsta va fi in luna martie 2024 (dosar analizat la casa de pensie si am primit notificare pentru depunere cerere pentru pensie la limita de varsta in martie) mai pot continua sa lucrez ca salariat si sa cumulez cu pensia? daca nu este posibil am rugamintea sa imi spuneti daca pot obtine venituri din PFA sau SRl pentru a continua sa muncesc si sa fiu si pensionar in acelasi timp. Cu stima
Re: cumul pensie la limita de varsta cu salariu
Scris de: Luciana Serban (ICB-UTC) la data: 02/07/2024 4:27am
Legea permite cumulul pensiei cu salariul-atat legea in vigoare cat si legea 360/2023 care se va aplica (?) la 1 sep.
Nu se pot cumula veniturile din pensia anticipata cu venituri obtinute in baza unui contract de munca; atunci ar trebui sa ai PFA sau firma ta.
Tu poti iesi la pensie pentru limita de varsta (beneficiind de reducerea cu anii lucrati in grupa superioara) cum ai fost anuntat de catre Casa de pensii si poti lucra linistit in continuare cat doresti si cat poti.
Sanatate si sa ne revedem cu bine!
Re: cumul pensie la limita de varsta cu salariu
Scris de: Luciana la data: 02/07/2024 4:36am
Situații pentru care legislația NU permite cumulul pensiei cu alte venituri conform Legii 263/2010 art. 114
I. Pensia anticipată parțială/pensia anticipată NU se cumulează cu venituri obținute:

în baza unui contract individual de muncă;
în baza unui raport de serviciu (funcționar public);